Felanmälan fiber
Du ska alltid vända dig till din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan rörande bredbandstjänster via fibernätet, eftersom du är kund hos leverantören och inte SEOM. Tjänsteleverantören påtalar sedan ett fel till oss vid behov.
Tips: testa detta innan du felanmäler
Det finns ett antal saker som ofta är orsaken till problem som vi vill tipsa dig om att kontrollera innan du gör en felanmälan hos tjänsteleverantören.
- Kontrollera ifall vi har några pågående driftstörningar här, och i driftinformationen hos din tjänsteleverantör.
- Starta om all utrustning för att säkerställa att problemet inte ligger där. Detta är sannolikt det första din leverantör kommer att be dig göra om du inte redan gjort det. Starta om alla delar i anslutningen – från mediaomvandlaren (om du har en sådan från oss), din router, samt din enhet där du använder tjänsten (dator/surfplatta för bredband eller boxen om det rör IPTV).
- Kontrollera att det inte är fel på några kablar. Har du möjlighet, prova att byta kabel mellan mediaomvandlare och router eller datorn. Om du ansluter till din router via wifi kan du testa att få igång tjänsten om du kopplar dig på en kabel direkt till mediaomvandlaren för att utesluta problem med din router.